Pécsi sárkányhajósok_V. Orfűi Voluta Sárkányhajó Bajnokság

2012.05.30

2012. május 26-27-én ötödik alkalommal került megrendezésre az Orfűi Voluta Sárkányhajó Bajnokság.

A kétnapos eseményen általános iskolások, középiskolások, egyetemisták, továbbá felnőtt, céges, baráti társaságok vettek részt és mérték össze ügyességüket, ahogy az már szokássá vált évről - évre, itt a Pécsi - tavon.

A rendezvénynek az orfűi Aktív Víziturisztikai Központ adott otthont.

A Pécsi-tó partján álló létesítmény-együttes kikötőt, csónakházat, öltözőépületet, a sportolókat és a sportolni vágyó turistákat kiszolgáló pihenőházat, továbbá egy foci- és egy rekortán borítású futópályát foglal magában. A létesítmény korszerű körülményeket biztosít olyan népszerű és látványos sportágak űzéséhez, mint a vitorlázás, a szörfözés, a kajak-kenu, vagy éppen a sárkányhajózás.

A sárkányhajózás egy olyan sport, amelyben egyszerre, egy célért több mint 20-an küzdenek, erősítve és fejlesztve a közösségeket.

A sárkányhajó egy olyan speciális, hagyományos terv alapján megépített 12,5 m hosszú  hajó, melyet elöl sárkányfej, hátul pedig sárkányfarok díszít. A versenyeken 18-20 lapátos két oldalt arccal előre ülve egytollú lapáttal, egy dobos adta ütemre és egy kormányos irányításával hajtja előre a hajót. A dobos háttal a menetiránynak ülve elől foglal helyet, a kormányos pedig hátul a hajó farában áll és a rögzített kormánylapáttal kormányoz.

[token node title-raw]

A rendezvény első napján lánykámék iskolájából több csapat is részt vett, ahogy évek óta rendszeresen megteszik. "Kísérőként" mentem vele, és gondoltam egy jó kis fotóriportot összehozok majd. Ám csak 19 -en voltak a csapatban és megdumáltak, hogy szálljak be ( a szabályok megengedik, hogy egy felnőtt is beüljön ilyenkor).  Nem bántam meg egyáltalán, nagyszerű és valóban közösséget építő sport ez. A csapatban jó páran voltunk akik sosem eveztünk még így, de hamar rákaptunk az ízére. A legfontosabb, hogy egyszerre kell(ene) húzni, ami azért nem olyan egyszerű dolog ám! Az első futam egy rangsoroló időmérő volt 500 m-en, majd egyenes kiesésben párokban indultunk. A 7 indulóból végül a 3. helyezést érte el csapatunk, a "Spárta".

A fotóriport azért elkészült, képek a galériában és több --> ITT a facebookon!