reggeli képeslap Triesztből...

2011.12.04

András napjára (november 30.) csak úgy az ölembe pottyant egy érdekes utazás.

R. - nevezzük célszemélynek őt - megkért, hogy vigyem le Triesztbe. Mert a hajója (amin dolgozik) ott van bedokkolva, felújítás alatt. Persze, az ilyesmiket bármikor, nagyon szívesen megteszem, főképp, hogy még sosem jártam ott!

Az igazság az, hogy aznap nagyon nem jó idő volt, és eléggé fárasztó út lett belőle....

Este 11 óra után indultunk Pécsről és végig köd volt. A magyar szakasz: Pécs - Kaposvár - Böhönye - Nagykanizsa - M7 - M70 (na az az útszakasz - ott egy gyalázat) olyan - amilyen. Aztán Lendvától autópálya végig, nagyon príma :) Az utolsó 50 -70 km -en csillagos ég alatt 100 - 110 -el mentem, mert olyan korán odaértünk....

04:57 -kor már Triesztet láttam fentről éjszakai sötétben. Aztán egy kölcsönkapott GPS frankón, a hegyoldal kis utcáin levitt a belvárosba, amin keresztül kivezetett a város szélére a célszeméllyel, ahová őt vittem ( Porto di Trieste / Via Karl Ludwig Von Bruck /Torre del Lloyd melletti iparterület / dokk).

Itt volt ez a roppant hangulatos kis erődítmény - templom (?)

A belvárosba visszatérve megálltam a Piazza dell'Unità d'Italia - val szemben a parton, és kicsit fotóztam a még mindig sötétségbe burkolózó reggelen a nagyon szép és kihalt éjszakai Triesztet. Majd elmentem a szinte kihalt városon keresztül, a tengerparton Miramareba (7 km), ahol szembesültem azzal, hogy a kastélyparkot is 9 -kor nyitják.... Kicsit csalódottan vettem ezt tudomásul, de mindegy volt akkor fél 7 után - mert csodaszép reggelt - késői hajnalt láttam Trieszt fölött. De nem vártam meg a nyitást. A hely megvolt - megvan, majd máskor - egyszer - talán :)

Visszafelé megálltam a Viala Miramaren, a város előtti szép pinea ligetnél - strand része - játszótér - sétány egyben - fotózni és telózni haza - itt a Kislány hullámtörőn álló szobránál.

Majd visszamentem még a belvárosba, a tengerpartra - addigra kivilágosodott. Kimondottan fénytelen - naptalan, borús reggel lett, ám igencsak kellemes 13 - 15 °C -al, jó tengerillattal. A városban is beindult az élet, munkábaindulós, autós - robogós forgalommal. Azért pár viszonylag jó képet sikerült elkövetnem.

A következő úticélom, hamár Miramare így a korai időpont miatt kimaradt - Piran volt. Bár indulás előtt felkészültem mindenféle googles térképekkel és útvonallal - azért a GPS -be beírtam a következő úti célt (mint utóbb kiderült nem jól, illetve pontatlanul...) Elindultam a pár kilométerre levő Szlovéniába....